Zoeken
Het verloop van de klachtenprocedure staat vaak nauwkeurig omschreven in het klachtenreglement van de betreffende (uitkerings)instantie.
Lees verder
Van de overheid mag u verwachten dat u over algemene zaken geïnformeerd wordt. Maar veel mensen weten niet dat de overheid verplicht is ook hele specifieke informatie af te geven.
Lees verder
Uw klacht tegen een uitkeringsinstantie, zorgverzekeraar of gemeente kunt u mondeling en schriftelijk indienen. Meestal heeft een schriftelijke klacht meer effect.
Lees verder
Een klacht kunt u indienen als u niet correct behandeld bent door een uitkeringsinstantie, zorgverzekeraar of gemeente.
Lees verder
Aangezien bezwaar, beroep en hoger beroep veel tijd in beslag kunnen nemen, kan het verstandig zijn om te onderzoeken of er in uw situatie een mogelijkheid is om een spoedprocedure te starten, een zogenaamde voorlopige voorziening.
Lees verder
Als u het niet eens bent met de uitspraak van de rechtbank kunt u binnen zes weken in hoger beroep gaan bij de Centrale Raad van beroep in Utrecht.
Lees verder
Als u een klacht heeft over een aanstellingskeuring, dan kunt u tot zes maanden nadat het probleem zich heeft voorgedaan een klacht indienen bij de Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingskeuringen.
Lees verder
Tijdens een sollicitatieprocedure kan er natuurlijk van alles fout gaan. Kleine dingen, maar soms ook belangrijke zaken. Uiteraard kunt u zich beklagen bij de kandidaat-werkgever, maar mogelijk vindt uw klacht hier onvoldoende gehoor...
Lees verder
De heer Sniek heeft al jaren een ‘geheime' bankrekening in België waarop inmiddels een aanzienlijk kapitaal staat buiten het zicht van de Nederlandse fiscus.
Lees verder
In het algemeen is een verzoek aan een overheidsinstantie om bepaalde informatie te verstrekken kosteloos.
Lees verder