Letselschade & verzekeringen: Tips & Tricks
Als u van mening bent dat de behandeling van uw verzekeringszaak niet correct of met voortvarendheid plaatsvindt, is het vaak zinvol een brief aan de directie van de verzekeraar te sturen. Het Verbond van Verzekeraars kent een ombudsman. Ook daar kunt u met klachten terecht.
Zorg dat u uw aansprakelijkheid verzekert. Statistisch gezien is de kans misschien klein dat u een beroep op uw aansprakelijkheidsverzekering moet doen, maar als iemand u toch schade toebrengt kunnen de financiële gevolgen enorm zijn.
Als u zelf vindt dat u verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor de schade van een ander, wil dat nog niet zeggen dat uw aansprakelijkheidsverzekeraar daar net zo over denkt. Het standpunt van de verzekeraar is in dit verband beslissend.
Neem op tijd contact op met uw verzekeraar als iemand u aansprakelijk stelt. Een tijdige melding voorkomt een vervelende discussie, met in het uiterste geval dat u geen dekking krijgt omdat u de schade of aansprakelijkstelling te hebt gemeld.
Betaal op tijd uw verzekeringspremie. Niet alleen omdat dat belangrijk is voor de dekking van uw verzekering, maar ook omdat de verzekering bij wanbetaling aan u kan worden opgezegd. Dit is een feit dat bij het aangaan van een nieuwe verzekering meestal moet worden gemeld en problemen kan opleveren bij de acceptatie. Meldt u het…
Bedenk dat verzekeraars bijhouden of u kort gezegd een geval van verhoogd risico bent en of aan u in het verleden verzekeringen zijn opgezegd (‘royement'), al dan niet op grond van wanbetaling. Ook hierom is het belangrijk naar waarheid te antwoorden op door de verzekeraar gestelde vragen naar uw schadeverleden. Het is bekend dat verzekeraars…