fbpx
Ga naar content

AOV ondernemers: Veelgestelde vragen

Nee, de Wet op de Medische Keuringen verbiedt de verzekeringsmaatschappij in die situatie om gezondheidsvragen te stellen. Doet de verzekeraar dit toch, dan kunt u weigeren om de vragen te beantwoorden. Ook kunt u een klacht indienen bij de Ombudsman Financiële Dienstverlening.

U heeft in dat geval recht op een herkeuring. De medisch adviseur van de verzekeraar is verplicht om alle informatie die uit die keuring komt bij zijn herbeoordeling te betrekken. De kosten van de herkeuring worden gedragen door de verzekeraar.

De verzekeraar kan een bijdrage in de kosten van herkeuring van u vragen. Als de verzekeraar ook na de herkeuring weigert om de clausule van de polis te halen, dan kunt u een klacht indienen bij de directie van de verzekeraar. Leidt dit ook niet tot schrapping van de clausule dan kunt u een klacht indienen bij de Ombudsman Financiële Dienstverlening.

Daarna zou u de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening nog kunnen inschakelen.

Ja, u moet dit melden als het strafbare feit of uw veroordeling heeft plaatsgevonden in een periode van acht jaar voorafgaand aan de aanvraag. U hoeft uw strafrechtelijke verleden overigens niet spontaan te melden, de verzekeringsmaatschappij moet hier gericht naar vragen.

Nee, de verzekeraar moet hiervoor wel een goede reden hebben. De verzekeraar moet aangeven waarom hij een keuring nodig vindt. Ook moet de verzekeraar u er op wijzen dat u bezwaar kunt maken tegen de keuring.

Maak kennis met onze scheidingsexperts

De drie beloftes van Judex

  • ONTZORGING

    Van oriëntatie tot afwikkeling: Judex biedt een totaaloplossing die ontzorgt.

  • PERSOONLIJK

    Service van Judex is altijd persoonlijk en afgestemd op uw specifieke behoeften.

  • KWALITEIT

    Judex werkt alleen samen met de beste gecertificeerde deskundigen.

Uw scheiding is in deskundige handen

Lees meer over onze kwaliteitskeurmerken
Terug naar boven