Ga naar content

AOV ondernemers: Tips & Tricks

Vraag altijd een kopie op van de adviezen die de medisch adviseur over u uitbrengt aan de verzekeraar. Dat advies gaat over u en u hebt er recht op om te weten wat de medisch adviseur over u rapporteert aan de verzekeraar.

Vraag altijd een kopie op van de keuringsrapporten. U hebt er recht op om te weten wat de keuringsarts over u rapporteert aan de medisch adviseur.

Vraag het rapport op van de arbeidsdeskundige. Lees het arbeidsdeskundig rapport kritisch. Als er fouten in het rapport staan, meldt dit dan direct schriftelijk. Schrijf het aan de verzekeraar als u het met (onderdelen van het) arbeidsdeskundig rapport niet eens bent en motiveer uw standpunt.

Pas op dat u niet wordt gekeurd door een arts die het ziektebeeld waaraan u lijdt, niet erkent.

Als uw claim wordt afgewezen, protesteer dan direct schriftelijk en bewaar een kopie van uw protestbrief. Schakel een advocaat in om u bij te staan.

Als de verzekeraar na jarenlang een uitkering te hebben betaald een nieuw medisch of arbeidsdeskundig onderzoek wil, terwijl uw gezondheid niet is verbeterd, wees dan op uw hoede. Vraag om een toelichting van de medisch adviseur waarom nieuw onderzoek nodig is. Win vervolgens eerst juridisch advies voordat u medewerking verleent aan een onderzoek. Weiger geen…

Lees verder

Vul altijd zelf de gezondheidsverklaring in. Laat dit niet over aan een ander, ook niet aan uw assurantietussenpersoon. Alleen u kent uw medisch verleden en wat u wel en niet mankeert.Neem de tijd voor het beantwoorden van de gezondheidsvragen. Lees alle vragen rustig door. Denk goed na voordat u antwoord geeft en meldt alles dat…

Lees verder

Maak altijd een kopie van het door u ingevulde en ondertekende aanvraagformulier. U weet dan precies welke verzekering u heeft aangevraagd en welke gegevens u bij de aanvraag heeft verstrekt. Bewaar deze kopie goed, ook nadat de polis is ingegaan.

Maak altijd een kopie van de door u ingevulde en ondertekende gezondheidsverklaring. U weet dan precies welke gezondheidsvragen zijn gesteld en welk antwoord u daarop heeft gegeven. Bewaar deze kopie goed, ook nadat de polis is ingegaan.

Vraag altijd naar de reden van een gezondheidskeuring. Bedenk dat een verzekeringsmaatschappij niet zomaar van u mag verlangen dat u zich laat keuren.

Maak kennis met onze experts

De drie beloftes van Judex

  • ONTZORGING

    Van oriƫntatie tot afwikkeling: Judex biedt een totaaloplossing die ontzorgt.

  • PERSOONLIJK

    Service van Judex is altijd persoonlijk en afgestemd op uw specifieke behoeften.

  • KWALITEIT

    Judex werkt alleen samen met de beste gecertificeerde deskundigen.

Uw scheiding is in deskundige handen

Lees meer over onze kwaliteitskeurmerken
Terug naar boven